Cadrele didactice, directorii și personalul didactic auxiliar din județul Botoșani care doresc să obțină gradația de merit, valabilă pentru o perioadă de cinci ani, își vor putea depune dosarele la secretariatele unităților de învățământ în perioada 5–9 mai 2025. Informația reiese dintr-un proiect consultat de Edupedu.ro, ce urmează să fie discutat în cadrul Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Educației.
Gradația de merit se acordă în baza unei metodologii riguroase, care stabilește criteriile de evaluare și documentele obligatorii ce trebuie incluse în dosar. Printre acestea se numără cererea-tip, opisul dosarului, adeverințele privind calificativele și vechimea, fișa de (auto)evaluare, raportul de activitate și documentele justificative grupate pe criterii și subcriterii.
Pentru sesiunea din 2025, sunt acceptate exclusiv documente emise de instituții afiliate sistemului de învățământ – școli, inspectorate școlare, universități, case ale corpului didactic, centre de excelență, CJRAE/CMBRAE sau Ministerul Educației și unitățile din subordinea acestuia. Documentele emise de alte entități pot fi acceptate doar dacă sunt certificate de directorul unității de învățământ sau de un reprezentant al inspectoratului școlar, scrie edupedu.ro.
Dosarele pot fi depuse fie în format letric, fie online, în funcție de procedura stabilită de fiecare inspectorat școlar județean, aprobată în consiliul de administrație. Candidații fără acces la instrumente digitale pot beneficia de sprijin logistic, dacă depun o declarație pe propria răspundere.
Etapele calendarului pentru acordarea gradației de merit:
- 23 aprilie 2025 – Transmiterea de către Ministerul Educației a numărului total de posturi eligibile;
- 24–25 aprilie 2025 – Stabilirea punctajelor și numărului gradațiilor de merit de către comisia paritară de la inspectorat;
- 28–30 aprilie 2025 – Comunicarea oficială a fișelor de (auto)evaluare și a punctajelor minime;
- 5–9 mai 2025 – Depunerea dosarelor la secretariatele școlilor;
- 12–13 mai 2025 – Transmiterea dosarelor către inspectoratele școlare;
- 14–30 mai 2025 – Evaluarea dosarelor și afișarea rezultatelor;
- 2–3 iunie 2025 – Depunerea contestațiilor;
- 4–12 iunie 2025 – Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale;
- până la 27 iunie 2025 – Transmiterea listelor finale către Ministerul Educației;
- până la 1 august 2025 – Emiterea ordinului de ministru cu personalul care va beneficia de gradația de merit.
Gradația de merit reprezintă un stimulent financiar semnificativ pentru personalul din învățământul preuniversitar care se remarcă prin activitate profesională deosebită, contribuind activ la creșterea calității educației.