ADS
ADS
ADS
Percepția românilor despre COVID-19: 12% nu cred în existența bolii și consideră că este o invenție
STIRI
Published on 30/07/2020

Peste 55% dintre români cred în existenţa noului coronavirus, în timp ce 33% au dubii cu privire la existenţa acestuia iar 12% cred că este o invenţie, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă Novel Research, arată StirileProtv.ro.

Percepţia diferă în funcţie de localitatea de reşedinţă. Dacă în ce priveşte românii din zona urbană procentul celor care cred că virusul este o invenţie este de puţin peste 7%, în mediul rural procentul este dublu, de peste 16%, relatează Agerpres. În România, până miercuri, 29 iulie, au fost confirmate 48.235 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus, dintre care 2.269 de pacienți au decedat. 

La nivel global, numărul de infectări a depășit pragul de 17 milioane, COVID-19 provocând peste 670.000 de decese, potrivit datelor actualizate în timp real de Worldometers. Studiul a fost efectuat în perioada 15-22 iulie, pe un eşantion reprezentativ de 1.003 persoane. 

Întrebaţi despre încrederea pe care o au în sursele de informare, majoritatea românilor spun că au încredere în discuţiile cu prietenii şi familia (56,5%), apoi în discuţiile cu colegii (37,9%) sau în comunicatele Guvernului (36,2%). Românii manifestă cea mai mare lipsă de încredere în ce priveşte informaţiile de la celebrităţi, vloggeri sau bloggeri (43,5), social media (32,5%) şi TV (28,5%).

“Indiferent de percepţia asupra noului coronavirus, toţi respondenţii au constatat efectele contextului creat de COVID-19 asupra vieţii lor. Aproape 60% dintre români spun că cel mai mare impact negativ a fost resimţit în ce priveşte planurile de vacanţă şi călătoriile. Peste 55% au afirmat că efectele negative ale crizei COVID s-au văzut şi în viaţa socială. În acelaşi timp, un număr apropiat de români au constatat un impact negativ şi asupra finanţelor personale sau ale familiei, dar şi asupra siguranţei personale. Criza COVID-19 nu a schimbat însă, pentru majoritatea românilor, evoluţia dezvoltării personale sau profesionale ori viaţa de familie sau de cuplu”, susţin autorii studiului.

 

Comments