Poșta Română va începe o campanie prin care va notifica românii cu datorii la ANAF despre posibilitatea de a beneficia de amnistia fiscală introdusă prin OUG 107/2024. Angajații Poștei vor livra plicuri care vor conține informații detaliate despre cuantumul datoriilor și despre sumele care pot fi anulate. De asemenea, poștașii vor avea și rolul de a încasa sumele restante de la cei care doresc să profite de această amnistie fiscală, noteză HotNews.
Pentru cei care au conturi pe Spațiul Privat Virtual (SPV), informațiile vor fi transmise digital, direct în platformă.
Conform unui proiect de OUG pregătit de Ministerul Finanțelor, Poșta Română va primi o listă cu debitorii de la ANAF și va avea sarcina de a tipări și trimite documentele relevante. Fiecare plic va conține:
- Cuantumul total al obligațiilor restante la data de 31 august 2024, împărțit în valoarea de plată și valoarea care poate fi anulată.
- „Notificarea privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare”.
- Modelul „Cererii privind anularea unor obligații bugetare”.
Pentru acest serviciu, Poșta Română va primi o remunerație din partea Ministerului Finanțelor. Taxele pentru serviciile de tipărire, împlicuire și trimitere cu confirmare de primire vor fi de 10,9 lei plus TVA per plic, iar pentru notificare, cerere și preluarea notificării, Poșta Română va încasa 15,56 lei cu TVA per plic. Comisionul pentru încasarea sumelor în numele ANAF va fi de 4 lei per tranzacție.
Personalul Poștei Române este obligat să respecte reglementările GDPR și să păstreze secretul fiscal cu privire la informațiile obținute în timpul desfășurării activităților.
Guvernul Ciolacu a pus în aplicare această amnistie fiscală printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial (Ordinul 5521/2024), prin care, pentru persoanele fizice, o parte din datorii, inclusiv din impozite și contribuții, vor putea fi anulate. Spre deosebire de firme, cărora li se șterg doar dobânzile și penalitățile, persoanele fizice vor putea beneficia și de o reducere a datoriei principale.