Angajatorii care au avut angajați a căror contracte individuale de muncă au fost suspendate minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă și au beneficiat de indemnizațiile prevăzute de art.XI si XV din OUG nr.30/2020 cu modificările și completările ulterioare, fie de prevederile art.53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare și care vor menține raporturile de muncă ulterior reluării activității, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de plata a 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020 , anunță Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Botoșani.
Aceștia au obligația menținerii raporturilor de muncă până la data de 31.12.2020. Angajatorii care în perioada 1 iunie 2020 – 31 decembrie 2020 încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă :
- persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au fost încetate din motive neimputabile lor , în perioada stării de urgență sau de alertă, înregistrați ca șomeri în evidența AJOFM Botoșani;
- persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 29 ani , înregistrați ca șomeri în evidența AJOFM Botoșani;
- cetățeni români cărora le-au încetat raporturile de muncă cu angajatorii străini aflate în derulare pe teritoriul altor state,din motive neimputabile lor, prin concediere , înregistrați ca șomeri în evidența AJOFM Botoșani .
Primesc 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei o perioadă de 12 luni cu obligativitatea menținerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de minimum 12 luni după perioada subvenționării locului de muncă.
Cine nu beneficiază ?
- Instituțiile și autoritățile publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și prin Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare
- Angajatorii care la data solicitării acordării acestor sume se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activități suspendate sau restricții asupra acestora din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
În vederea decontării unei parti din salariu reprezentand 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut, pentru o perioadă de trei luni, , angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaților și ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la AJOFM Botoșani, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care beneficiază de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelului ANOFM .
Sumele nu se cumulează cu subvențiile care se acordă în cazul angajaților pentru care angajatorii au încheiat cu AJOFM Botoșani contracte sau convenții în baza art.80, 85, 93^4 din Legea 76/2002 cu modificările si completările ulterioare. se mai arată într-un comunicat al AJOFM Botoșani.
https://www.botosaninews.ro/436527/economic/societatile-din-botosani-care-au-avut-angajati-in-somaj-tehnic-beneficiaza-de-sprijin-financiar-pentru-reluarea-activitatii-vezi-in-ce-conditii/