Ministerul Educației a adoptat un nou set de reglementări privind temele pentru acasă, aplicabil la nivel național, în toate unitățile de învățământ preuniversitar. Ordinul semnat de ministrul Daniel David vineri va fi publicat în Monitorul Oficial și stabilește pentru prima dată limite clare, diferențiate pe nivel de studiu, precum și un mecanism de control al respectării acestora.
Scopul principal al măsurii este reducerea supraîncărcării elevilor și eficientizarea rolului temelor în procesul educațional. Documentul diferențiază clar temele în funcție de vârstă, nivel școlar și nevoile reale ale fiecărui elev.
„Cred sincer că această reglementare ajută atât copiii, cât și profesorii să beneficieze de un context educațional nu doar performant, ci și plăcut și sănătos, întărind încrederea în școală și între elevi-profesori-părinți”, a transmis ministrul Educației, Daniel David, citat de capital.ro.
Potrivit noilor reguli, temele pentru acasă se împart în două categorii:
• Teme obligatorii – cu un nivel mediu de dificultate, accesibile tuturor elevilor, având rolul de consolidare a celor învățate la clasă.
• Teme suplimentare – facultative, folosite fie pentru recuperarea materiei la elevii cu dificultăți, fie pentru performanță, în cazul celor cu rezultate peste medie.
Ministerul subliniază că, la grădiniță și la clasa pregătitoare, temele pentru acasă sunt interzise în totalitate.
Noua reglementare completează măsura prin care 25% din timpul alocat fiecărei discipline trebuie dedicat educației remediale – de la recuperarea competențelor până la pregătirea pentru performanță.
Autoritățile consideră că aceste modificări vor contribui la creșterea calității actului educațional și la o relație mai echilibrată între școală și timpul liber al elevilor.