Locatarii unui bloc de pe Aleea Constantin Gane nr. 5 din municipiul Botoșani trăiesc de peste două luni cu subsolul inundat, din cauza unor avarii la rețelele de apă caldă și apă rece. Oamenii susțin că, în ciuda numeroaselor sesizări transmise către Modern Calor și Nova ApaServ, intervenția întârzie fără explicații.
Avaria ar fi apărut în luna septembrie 2025, simultan la două conducte amplasate în exteriorul clădirii: una de apă caldă, aparținând Modern Calor, și una de apă rece, gestionată de Nova ApaServ.
„Președintele Asociației 30 a sunat la cele două dispecerate pentru a înregistra deranjamentele. I-au comunicat că vor fi remediate în cel mai scurt timp”, afirmă Ovidiu Bicu, unul dintre locatari.
Cum situația nu s-a schimbat, acesta a reluat personal apelurile către furnizori încă din 27 septembrie, primind de fiecare dată promisiuni că echipele vor interveni.
Problema s-a agravat pe 2 decembrie, când locatarii au observat că subsolul blocului este deja inundat cu apă caldă care se scurge din conductele sparte. O nouă rundă de sesizări a dus la aceeași concluzie: promisiuni, dar fără rezultat.
„Astăzi, când revin la domiciliu, constat că din nou nu sunt remediate deranjamentele. Revin cu telefon la cele două dispecerate, unde sunt luat la mișto de ce sun așa de des”, susține botoșăneanul.
Locatarii atrag atenția asupra riscurilor sanitare, a disconfortului și a cheltuielilor generate de pierderile masive de apă și cer autorităților să intervină pentru soluționarea de urgență a situației.