ADS
ADS
ADS
Carrefour pregătește retragerea din România după 24 de ani. Grupul francez își restructurează portofoliul internațional
By Administrator
Published on 25/10/2025 08:13
STIRI

Gigantul francez Carrefour se pregătește să iasă de pe piața din România, după aproape un sfert de secol de activitate. Decizia face parte dintr-o strategie globală de reorganizare, prin care grupul își restructurează portofoliul internațional și se concentrează pe piețele cheie din Franța, Spania și Brazilia, potrivit publicației franceze L’Informé, citată de Digi24.

Compania a mandatat o bancă de investiții pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători ai operațiunilor din România, Polonia și Argentina — țări unde profitabilitatea s-a redus considerabil. În paralel, Carrefour s-a retras deja din mai multe state arabe (Iordania, Oman, Kuweit și Bahrain), pe fondul tensiunilor reputaționale și al boicotului pro-palestinian, brandul fiind înlocuit acolo de HyperMax, noua marcă lansată de partenerul regional Majid Al Futtaim.

 

Operațiunile Carrefour în România

Grupul francez operează în prezent 458 de magazine în România — dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 unități soft-discount — și are 17.000 de angajați. În primele nouă luni din 2025, Carrefour România a raportat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere ușoară (+1,9%) față de anul trecut.

În ciuda performanței comerciale stabile, ritmul de creștere s-a temperat în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate și al scăderii încrederii consumatorilor.

Într-un comunicat de presă, compania a precizat că „a desfășurat o analiză a portofoliului de activități și modelelor organizaționale, ca parte a planului strategic Carrefour 2026”, fără a comenta direct o eventuală ieșire din România.

 

Impactul asupra pieței românești de retail

O eventuală tranzacție de vânzare a Carrefour România ar fi una dintre cele mai mari din istoria retailului local, cu impact semnificativ asupra concurenței pe segmentele hipermarket, supermarket și proximitate.
Orice achiziție ar trebui aprobată de Consiliul Concurenței, din cauza cotei ridicate de piață a Carrefour și a riscului de concentrare economică.

Potrivit Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România, există deja interes din partea unor mari jucători internaționali, precum Walmart și Tesco, dar și posibilitatea ca Amazon sau un fond de investiții să intre în cursă.

„Din informațiile noastre, Walmart și Tesco au avut intenția de a intra pe piața din Europa și implicit pe cea din România. Nu ar fi exclus să vedem o achiziție de genul acesta, sunt cu adevărat niște giganți”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentant al asociației.

 

Contextul global și local

Decizia Carrefour se înscrie într-un proces amplu de optimizare a costurilor și consolidare pe piețele cu performanță ridicată, în condițiile în care comerțul global este afectat de scăderea consumului, creșterea costurilor fiscale și suprareglementările din sector.

„O serie de intervenții fiscale și de reglementare în zona de retail au diminuat contribuția comerțului la PIB, iar perspectivele nu sunt dintre cele mai optimiste”, a precizat George Bădescu, director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.

Între timp, Carrefour România continuă implementarea planului de extindere pentru 2025, care include deschiderea a peste 30 de magazine noi, în așteptarea unei decizii finale privind viitorul rețelei.

 

 

Comments