ADS
ADS
ADS
Noul an școlar aduce schimbări majore: profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica 25% din ore consolidării și aplicațiilor practice
By Administrator
Published on 08/09/2025 08:51
STIRI

Începând cu anul școlar 2025–2026, profesorii de gimnaziu și liceu trebuie să aloce un sfert din totalul orelor fiecărei discipline pentru activități de consolidare, aprofundare, remediere și aplicare practică a competențelor, potrivit unei instrucțiuni a Ministerului Educației transmisă unităților de învățământ.

Documentul prevede ca aceste activități să fie planificate coerent, predictibil și adaptat nevoilor elevilor. Profesorii vor marca în planificările calendaristice orele incluse în procentul de 25%, precizând obiectivele urmărite. Orele pot fi organizate frontal, pe grupuri sau individual, sub formă de ateliere ori proiecte, iar cadrele didactice au libertatea să aloce timp și în cadrul orelor obișnuite (de exemplu, 15 minute dintr-o oră de 50 de minute), potrivit edupedu.ro.

Evaluarea va fi preponderent formativă, bazată pe probe scurte, autoevaluare sau evaluare între colegi, fără sarcini birocratice suplimentare. Planificările vor fi avizate de directorii școlilor, iar inspectoratele școlare vor sprijini cadrele didactice prin formări și mentorat.

Profesorii pot reorganiza elevii pe grupe de nivel pentru a crește eficiența procesului de învățare, cu acordul școlii, și pot folosi resurse suplimentare pentru elevii care doresc performanță, fără ca acestea să devină obligatorii pentru întreaga clasă.

Ministrul Educației, Daniel David, a explicat anterior că măsura urmărește să reducă ponderea „lecțiilor clasice” și să pună accent pe calitatea predării și pe transferul competențelor în viața reală.

Instrucțiunea transmisă în școli nu este încă semnată de ministru și ar putea suferi modificări până la publicarea în Monitorul Oficial.

 

Comments