Proiectul mult așteptat al șoselei de centură a municipiului Botoșani intră în linie dreaptă, după ce Tribunalul Botoșani a respins definitiv contestația depusă de unul dintre participanții la licitație. Astfel, contractul de execuție a lucrărilor rămâne în mâinile asocierii formate din Big Conf SRL și Construct Com SRL, ambele cu sediul în Botoșani.
Instanța a respins acțiunea formulată de Autotehnorom SRL Suceava, aflată în insolvență, prin administratorul judiciar RTZ & Partners SPRL București, împotriva Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani. Firma suceveană a fost obligată să achite și cheltuieli de judecată în valoare de 25.000 de lei. Hotărârea poate fi atacată cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare.
„Admite cererea de intervenţie accesorie. Respinge acţiunea ca neîntemeiată. Obligă reclamanta la plata către pârâtă a sumei de 25.000 lei, reprezentând cheltuieli de judecată. Cu recurs în 10 zile de la comunicare”, se arată în minuta publicată de instanță.
Constructorul a fost anunțat încă din luna aprilie de primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, care a subliniat importanța strategică a proiectului pentru fluidizarea traficului și reducerea poluării în oraș. Prima etapă a Variantei Ocolitoare va lega zona Baisa de punctul Lebăda, trecând prin comuna Curtești.
Valoarea totală a investiției depășește 58 de milioane de euro, cu o contribuție de doar 2% din partea municipalității. Restul sumei este acoperit din fonduri europene, prin Programul de Transport 2021–2027.
Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 kilometri și va include trei puncte de intersecție importante: un pasaj suprateran la Baisa și două sensuri giratorii în zonele Băiceni și Lebăda.
Autoritățile locale lucrează deja la documentația pentru etapa a doua a proiectului, care va continua centura prin comunele Bălușeni și Stăuceni, cu ieșire spre Victoria. Contractul de finanțare pentru această a doua etapă ar urma să fie semnat la București în prima parte a lunii mai, potrivit edilului botoșănean.