Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că va transmite în școli o serie de instrucțiuni menite să clarifice modul de desfășurare a săptămânilor tematice „Școala altfel” și „Săptămâna verde”. Decizia vine în urma numeroaselor reacții primite din partea cadrelor didactice și a părinților, privind utilitatea și organizarea acestor perioade, notează Edupedu.ro.
Într-o intervenție live pe Facebook, ministrul a subliniat că aceste inițiative nu trebuie privite ca o întrerupere a procesului educațional, ci ca o oportunitate de învățare aplicată, care aduce școala mai aproape de realitățile vieții cotidiene.
„Voi semna o serie de instrucțiuni, fiindcă am primit o mulțime de feedback-uri. Lumea iarăși s-a polarizat cu privire la cele două săptămâni „Școala altfel” și „Săptămâna verde”. Unii îmi scriu mereu că încurcă procesul educațional și că ar trebui să le scoatem. Alții spun că sunt lucruri bune care modernizează școala. Și eu cred că sunt lucruri bune care modernizează școala, dar trebuie să le facem altfel”, a declarat Daniel David.
Ministrul a explicat că, de exemplu, „Școala altfel” ar putea presupune predarea obișnuită a disciplinelor, dar într-o altă cheie – una care pune accent pe aplicabilitatea practică a cunoștințelor, așa cum sugerează testele internaționale de tip PISA. Astfel, orele de matematică, chimie sau biologie ar putea continua, însă cu o abordare diferită, adaptată vieții de zi cu zi.
Aceeași logică se aplică și în cazul „Săptămânii verzi”, care nu ar trebui limitată la excursii sau activități exterioare, ci poate fi organizată eficient și în cadrul școlii, dacă se păstrează componenta educativă.
„Ce-i foarte important: că la diverse discipline, nu doar biologie, și fizică, și chimie, și psihologie și sociologie sau alte discipline, de exemplu, să legi conținuturile pe care le predai copiilor de scopurile pentru dezvoltare durabilă, de țintele pe care le avem în dezvoltare durabilă. (...) Încurajez să fim creativi și să vedem aceste două săptămâni ca parte (...) importantă din procesul educațional”, a mai spus ministrul.
Noile instrucțiuni ale Ministerului Educației vor stabili un cadru clar pentru organizarea activităților, astfel încât acestea să contribuie efectiv la formarea elevilor, fără a fi percepute ca simple pauze de la cursurile tradiționale.