Proiectul Variantei de Ocolire a municipiului Botoșani se confruntă cu un obstacol juridic după ce societatea Autotehnorom SRL Suceava, aflată în insolvență, a contestat în instanță rezultatul licitației pentru atribuirea lucrărilor. Acțiunea a fost introdusă de administratorul judiciar RTZ & Partners SPRL București, în calitate de reprezentant legal al companiei sucevene, și vizează Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani, entitatea care a organizat procedura de achiziție.
Contestația intervine la scurt timp după ce, pe 24 aprilie, primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a anunțat oficial desemnarea constructorului pentru prima etapă a centurii ocolitoare. Contractul, în valoare de peste 58 de milioane de euro, a fost atribuit unei asocieri de firme formată din Big Conf Botoșani, Construct Com Botoșani și Straco Holding București. Proiectul este finanțat în proporție de 98% din fonduri europene, prin Programul de Transport 2021–2027, contribuția municipalității fiind de doar 2%.
Traseul variantei ocolitoare are o lungime de 10 kilometri și include trei intersecții majore: un nod rutier cu pasaj suprateran în zona Baisa și două sensuri giratorii la Băiceni și Lebăda.
Primarul Cosmin Andrei a subliniat că pregătirile continuă și pentru etapa a doua a proiectului, care va extinde traseul prin comunele Bălușeni și Stăuceni, până la ieșirea spre Victoria. Contractul de finanțare pentru această etapă este așteptat să fie semnat în prima parte a lunii mai.