Primăria municipiului Botoșani a anunțat desemnarea constructorului pentru prima etapă a Variantei de Ocolire a orașului – un proiect major de infrastructură care vizează devierea traficului greu și fluidizarea circulației în zona metropolitană. Potrivit primarului Cosmin Andrei, lucrările vor fi realizate de o asociere de firme coordonată de Big Conf Botoșani, împreună cu Construct Com Botoșani și Straco Holding București.
Valoarea totală a proiectului este estimată la peste 58 de milioane de euro, din care doar 2% reprezintă contribuția municipalității, restul sumei fiind asigurat din fonduri europene prin Programul de Transport 2021–2027.
Traseul primei etape are o lungime de 10 kilometri și va include trei intersecții majore:
- un nod rutier cu pasaj suprateran în zona Baisa;
- două sensuri giratorii, în punctele Băiceni și Lebăda.
Proiectul are ca scop crearea unei conexiuni moderne între municipiul Botoșani și comuna Curtești, eliminând traficul de tranzit din interiorul orașului și oferind un nou culoar rutier spre sudul județului.
„Aceste realizări nu ar fi fost posibile fără sprijinul constant și implicarea activă a parlamentarilor PSD Botoșani, Doina Elena Federovici și Marius Budăi, care au susținut acest proiect pas cu pas, de la idee la implementare. De asemenea, acest proiect nu ar fi fost posibil fără colegii de la Zona Metropolitană Botoșani, care au depus un efort semnificativ în gestionarea procesului de licitație, analizând oferte complexe și asigurându-se că selecția constructorului a fost corectă și transparentă, garantând totodată că rezultatele vor fi de înaltă calitate”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Totodată, edilul a precizat că este în curs de finalizare documentația pentru etapa a doua a centurii, care va continua traseul prin localitățile Bălușeni și Stăuceni, cu ieșire în zona Victoria. Contractul de finanțare pentru acest segment urmează să fie semnat în prima parte a lunii mai, la București.