Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri desemnarea câștigătorului contractului pentru construcția celui de-al doilea și ultimul lot al Autostrăzii Pașcani–Suceava, parte a Autostrăzii A7. Potrivit autorităților, antreprenorul român Spedition UMB va realiza lucrările, având la dispoziție un buget de 2,86 miliarde lei (fără TVA) și un termen de execuție de 30 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni construcției efective.
Lotul 2 al autostrăzii, care va avea o lungime de 29 kilometri, se va întinde între Nodul Rutier Roșcani și zona de est a municipiului Suceava, unde se va conecta cu tronsonul Suceava–Siret. Pe traseul acestui segment de infrastructură vor fi realizate 44 de structuri, inclusiv două lucrări cu un grad ridicat de complexitate tehnică:
- un pod de 845,10 metri peste râul Siret și DJ208C;
- un pasaj de 625,10 metri peste calea ferată CF511.
Tot în cadrul contractului este prevăzută construirea a trei noduri rutiere:
- Nodul Roșcani, care va permite accesul complet pe și de pe autostradă;
- Nodul rutier Dumbrăveni, situat la intersecția cu DJ 208B (Verești – Dumbrăveni);
- Nodul rutier Aeroport Suceava, care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” și cu DN29, prin intermediul unui drum de conexiune.
În plus, proiectul include realizarea a două parcări de scurtă durată și două spații de servicii, fiecare dotat cu infrastructură pentru minimum opt stații de încărcare a vehiculelor electrice.
Contractul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027 și va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de zece zile pentru eventuale contestații. Odată finalizat, tronsonul Pașcani–Suceava al Autostrăzii A7 va avea o lungime totală de 62 kilometri, consolidând conexiunile rutiere în zona de nord-est a țării.