Ministerul Educației face un pas important spre modernizarea sistemului educațional prin introducerea unor discipline opționale care vizează adaptarea învățământului la nevoile actuale ale elevilor și ale societății. Măsura vine în urma semnării Ordinului nr. 3595/2025 de către ministrul Educației, Daniel David, și are ca scop diversificarea ofertei educaționale pentru învățământul preuniversitar, notează Spynews.
Potrivit documentului, începând cu anul școlar 2025–2026, șapte noi materii opționale vor putea fi incluse în orarul elevilor din clasele pregătitoare, primare și gimnaziale. Acestea sunt:
- „Educație nutrițională” – pentru clasa pregătitoare, clasa I și a II-a;
- „Educație prin minibaschet” – pentru clasele a III-a și a IV-a;
- „Minihandbal – mișcare, joc și fair-play” – pentru clasele a III-a și a IV-a;
- „Viitorii olimpioni” – pentru clasa a IV-a;
- „Muzică și dans” – pentru clasele a V-a și a VI-a;
- „Armonie și expresie corporală” – pentru clasele a V-a până la a VIII-a;
- „Aventura cunoașterii Universului” – pentru clasele a V-a și a VII-a.
Noile discipline au fost gândite pentru a încuraja un stil de viață sănătos, dezvoltarea abilităților fizice și artistice, promovarea fair-play-ului și stimularea interesului pentru știință, toate acestea contribuind la formarea armonioasă a elevilor.
Implementarea opționalelor va fi realizată cu sprijinul Direcției Generale pentru Echitate și Performanță în Învățământul Preuniversitar, Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, inspectoratelor școlare județene și al unităților de învățământ. Aceste instituții vor avea responsabilitatea de a asigura condițiile necesare pentru includerea noilor discipline în planurile-cadru și desfășurarea acestora în condiții optime.
„Schimbarea curriculei școlare este necesară pentru a răspunde schimbărilor din societate și pentru a susține dezvoltarea elevilor”, a declarat ministrul Educației, Daniel David.
Noile materii opționale marchează un pas important în direcția unei educații mai moderne, flexibile și adaptate realităților din viața de zi cu zi a elevilor.