Compania Spedition UMB a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte a Autostrăzii A7, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
După semnarea contractului, constructorul român va avea la dispoziție 3,06 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni pentru finalizarea proiectului, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării și 24 de luni execuției. Traseul acestui lot va avea o lungime de 33 de kilometri și va include mai multe structuri importante:
- Un viaduct peste DJ208 și calea ferată CF517 – 1.049,80 metri,
- Un viaduct peste râul Ruja – 604,60 metri,
- Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 – 868 metri.
În plus, vor fi amenajate patru parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii, fiecare fiind echipat cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice.
Trei noduri rutiere importante
Proiectul prevede și construirea a trei noduri rutiere:
- Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi),
- Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni),
- Nodul Roșcani, unde se va încheia acest tronson.
Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va începe de la Nodul Rutier Pașcani, care face parte din tronsonul anterior al A7, și se va finaliza în nodul rutier Roșcani.
Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și va putea fi semnat peste 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.