Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu susține interzicerea telefoanelor mobile în școli, considerând că astfel de restricții ar putea avea efecte adverse, intensificând problema în zone mai greu de controlat.
„Eu sunt împotriva interzicerii diverselor lucruri, pentru că, din punct de vedere psihologic, dacă le interzici, ele reapar, de multe ori cu o intensitate mai mare, în zone gri pe care nu le controlezi. Sunt pentru controlul educațional al telefoanelor în școală. Adică, de ce să le interzic?”, a explicat ministrul într-o emisiune televizată.
În locul interdicțiilor, oficialul propune soluții de gestionare a utilizării telefoanelor, precum depozitarea acestora în dulapuri speciale pe durata orelor și oferirea accesului în pauze. „Tehnologia în sine nu este bună sau rea, devine bună sau rea în funcție de cum o folosești. Hai să o folosim bine!”, a subliniat Daniel David.
În prezent, școlile din România abordează diferit această problemă: unele au interzis complet telefoanele mobile, altele au implementat sisteme de depozitare, iar majoritatea profesorilor se bazează pe responsabilitatea elevilor, atât timp cât nu utilizează dispozitivele pentru filmări sau fotografii în timpul orelor.