Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că există posibilitatea creşterii valorii ecotichetului la autoturismele electrice în cadrul programului Rabla şi a precizat că nu poate spune acum dacă aceasta va fi de 6.000 sau de 7.000 de euro.
Fechet a adăugat că această decizie va fi luată dacă există suport politic în Guvern şi în urma unei analize făcute împreună cu ministrul Finanţelor şi cu prim-ministrul.
Mircea Fechet a fost întrebat dacă programul Rabla va continua, în ce condiţii şi care va fi valoarea tichetului.
„Primim multe întrebări, inclusiv de la dealeri pentru că nu prea vând, oamenii aşteptând deschiderea programului. Ne propunem să fim la fel de ambiţioşi ca în anii trecuţi. Asta înseamnă că, dacă anul trecut am avut un miliard trei sute de valoare totală a programului, ne dorim anul acesta să creştem această valoare. O altă problemă a fost legată de valoarea ecotichetului la autoturismele electrice. Ea a scăzut brusc de la 10.000 la aproximativ 5.000 de euro, ori cred că acest lucru a dat puţin peste cap şi industria, şi importatorii, şi acum suntem într-un prim proces de dezbatere legată de posibilitatea creşterii valorii acestui ecotichet. Că va fi la 6.000, la 7.000 sau mai mult, mi-e greu să spun acum, însă ne propunem să creştem valoarea ecotichetului dacă vom găsi şi suport politic în Guvern. Asta este o decizie pe care o voi lua împreună cu ministrul Finanţelor Publice şi cu prim-ministrul", a explicat ministrul Mediului.
Fechet: Ecotichetele ar trebui să sprijine industria auto românească
El a precizat că trebuie ţinut cont şi de o altă particularitate, şi anume aceea că în România se produc autoturisme electrice.
„Cred că mai avem o particularitate de care ar trebui să ţinem cont anul acesta. Pentru prima dată în România se produc autoturisme electrice. Am în faţa ministerului trei modele construite în România, într-o fabrică din România, abia aştept să urc în fiecare autoturism şi cred că încurajarea românilor spre a achiziţiona un autoturism produs în România, fie că e electric, fie că e cu combustie, ar trebui să fie făcută şi folosindu-ne de programul Rabla. Cu alte cuvinte, un autoturism construit în România ar trebui să beneficieze de un sprijin mai mare decât unul adus de la 5.000 de kilometri distanţă", a mai declarat Mircea Fechet, potrivit ProTV, care citează News.ro.