Începând de marți, 26 noiembrie 2024, aplicația informatică utilizată pentru înregistrarea inspecțiilor tehnice periodice (ITP) a fost repusă în funcțiune, permițând reluarea normală a activității în stațiile autorizate. Această veste aduce un plus de claritate pentru posesorii de vehicule, care pot efectua acum inspecțiile tehnice în mod obișnuit, primind documentele necesare pe loc, în cazul în care vehiculul este declarat „admis”.
În paralel, angajații Registrului Auto Român (RAR) au început procesul de actualizare a bazei de date cu documentele procesate offline în perioada în care sistemul informatic a fost indisponibil. Clienții vor primi aceste documente și în format fizic cât mai curând posibil. De asemenea, activitatea a fost reluată și în atelierele TLV, destinate montării, reparării și verificării tahografelor sau limitatoarelor de viteză.
După prânz, a fost restabilită și conexiunea cu sistemele informatice ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări, permițând accesarea și schimbul de date necesare între instituții.
Registrul Auto Român își cere scuze pentru inconveniențele cauzate de această situație neprevăzută și asigură că se depun toate eforturile pentru rezolvarea completă a eventualelor întârzieri. Clienții care mai au întrebări sau solicitări pot apela call-center-ul RAR la numărul 021/9672, secțiunea „Informații”.