ADS
ADS
ADS
Marile rețele comerciale resping vehement plafonarea adaosului la alimentele de bază
STIRI
Published on 18/10/2024

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a anunțat că respinge categoric orice măsură de plafonare a adaosurilor comerciale asupra produselor alimentare, argumentând că astfel de intervenții perturbă lanțul alimentar și afectează funcționarea pieței. AMRCR a subliniat că nu a fost consultată în legătură cu o posibilă introducere a unei astfel de măsuri, informează StirileProTV.

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat recent că toate produsele procesate în România vor avea adaosuri comerciale plafonate, printr-o Ordonanță de Urgență, care ar afecta zeci de mii de produse.

Într-un comunicat, AMRCR a subliniat că există deja o Ordonanță de Urgență în vigoare până la sfârșitul anului 2024, care limitează adaosul comercial la mai multe categorii de produse alimentare și care a fost prelungită de mai multe ori, generând deja un impact negativ asupra pieței.

Reprezentanții marilor lanțuri de supermarketuri susțin că nu au fost consultați înainte de anunțarea acestei măsuri și avertizează că o astfel de intervenție ar distorsiona piața și ar crea dezechilibre economice pe termen lung. AMRCR amintește că, în conformitate cu angajamentele României în cadrul Uniunii Europene și al OCDE, libertatea comerțului trebuie garantată, iar prețurile produselor trebuie să fie rezultatul cererii și ofertei.

De asemenea, asociația avertizează că măsurile de control asupra formării prețurilor ar putea submina încrederea investitorilor în viitorul economiei românești, ceea ce ar putea duce la reevaluarea planurilor de investiții pentru anii următori.

AMRCR se angajează să sprijine securitatea alimentară a României și să colaboreze cu producătorii locali, dar subliniază că orice acțiune asupra prețurilor trebuie să fie rezultatul concurenței libere. Asociația a declarat că va acționa la nivel național și european pentru apărarea libertății comerțului, dacă va fi necesar.

Comments