Proiectul major de infrastructură rutieră pentru județul Botoșani face progrese rapide, conform autorităților. Documentația tehnică, realizată de firma Consitrans, a trecut cu succes de prima etapă a Analizei Multicriteriale (AMC). În urma evaluării, două dintre cele trei variante de traseu propuse pentru drumul de mare viteză Botoșani – Suceava au fost selectate, iar etapa următoare a AMC va stabili varianta finală. Acest drum va conecta municipiul Botoșani la Autostrada „Moldovei” (A7), oferind un acces mai rapid și eficient la rețeaua națională de autostrăzi.
Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a subliniat importanța nodului de descărcare de la Huțani, care este inclus în ambele variante selectate. „Acest nod este esențial pentru succesul proiectului și pentru oportunitățile de dezvoltare ale județului nostru. La Bucecea se dezvoltă un parc industrial, iar prin DJ291 vom colecta traficul dinspre Dorohoi și punctele vamale Siret și Racovăț. Huțani devine astfel un punct strategic”, a explicat Federovici.
Proiectul urmează să fie analizat de Comisia Tehnico-Economică (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar în paralel, proiectanții vor pregăti documentația pentru a doua etapă a Analizei Multicriteriale (AMC2), care va definitiva traseul drumului de mare viteză. Vor fi realizate și foraje în teren pentru evaluarea condițiilor de construcție. „Ne dorim ca acest proiect să fie într-o fază avansată, astfel încât viitoarea administrație să nu poată renunța la el. Considerăm că este un proiect esențial pentru dezvoltarea județului, nu unul fantezist”, a adăugat Federovici.
Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava va fi o construcție complet nouă, începând în apropierea Aeroportului Salcea, de pe A7, și va ocoli localitățile Dumbrăveni, Huțani, Vlădeni și Baisa. Proiectul va conecta cu viitoarea centură a municipiului Botoșani, reducând distanța dintre Salcea și Botoșani la doar 20 de kilometri. Drumul va avea câte două benzi pe sens, o viteză de deplasare de 120 km/h, iar sensurile de mers vor fi separate de bariere de siguranță.