ADS
ADS
ADS
Schimbări majore în actele de stare civilă: certificatele de naștere, căsătorie și deces vor fi tipărite, nu completate manual, din 2025
STIRI
Published on 19/09/2024

O nouă ordonanță de urgență emisă recent aduce schimbări semnificative în modul de emitere a actelor de stare civilă în România. Începând cu 31 martie 2025, certificatele de naștere, de căsătorie și deces nu vor mai fi completate manual, ci vor fi tipărite pe formulare dedicate. Ordonanța de urgență nr. 111/2024, publicată în Monitorul Oficial pe 13 septembrie, vizează eficientizarea procedurilor și eliminarea cozilor la ghișee.

Potrivit noilor reglementări, Registrul de stare civilă – exemplarul I – va fi completat informatic și păstrat pe suport de hârtie, iar exemplarul II va fi întocmit exclusiv în format electronic de către ofițerii de stare civilă din unitățile administrativ-teritoriale din România.

Schimbări și la misiunile diplomatice ale României

Aceleași reguli se vor aplica și la misiunile diplomatice și oficiile consulare din străinătate, începând cu 24 septembrie 2025. Până la acea dată, aceste acte vor continua să fie completate manual, conform procedurilor actuale.

Depunerea cererilor pentru acte de stare civilă, simplificată

De asemenea, din martie 2025, cererile pentru eliberarea actelor de stare civilă vor putea fi depuse la orice serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară, eliminând restricțiile geografice impuse până acum.

Reguli suplimentare pentru înregistrarea prenumelor

Un alt aspect important stabilit anterior prin OG 26/2022 este că, în cazul în care părinții nu se înțeleg asupra prenumelui copilului la momentul declarării nașterii, prenumele înscris pe certificatul de naștere va fi cel din documentul emis de spital, potrivit avocatnet.ro.

Comments