ADS
ADS
ADS
Românii nu vor mai putea vinde locuința fără aprobare de la ANAF
STIRI
Published on 29/08/2024

Ministerul Finanțelor propune o modificare a Codului de procedură fiscală care va impune obținerea unui certificat de atestare fiscală de la ANAF pentru persoanele care vând sau cumpără clădiri și terenuri, inclusiv locuințe. Această măsură are scopul de a preveni pierderile la bugetul de stat prin condiționarea înstrăinării bunurilor imobiliare de plata datoriilor fiscale și bugetare restante, potrivit hotnews.ro.

Principalele prevederi ale modificării:

  1. Certificatul de atestare fiscală: Proprietarii care doresc să înstrăineze un bun imobiliar trebuie să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF. Dacă proprietarul are datorii, certificatul va include acordul ANAF pentru înstrăinarea bunului și contul în care trebuie virată suma pentru plata obligațiilor fiscale.

  2. Rolul notarului: Notarul public va verifica plata datoriilor specificate în certificatul de atestare fiscală înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate. Astfel, vânzarea sau transferul de proprietate nu poate avea loc până când datoriile nu sunt achitate.

  3. Tranzacții de donație: În cazul donațiilor, transferul dreptului de proprietate este permis doar dacă donatorul nu are obligații fiscale sau bugetare restante, conform certificatului de atestare fiscală.

  4. Obligații ale persoanei care primește proprietatea: Dacă persoana care primește dreptul de proprietate are datorii restante, notarul va transmite ANAF o copie a titlului de proprietate. Dacă noile obligații fiscale nu sunt plătite în termen de 15 zile de la somație, ANAF poate aplica măsuri asigurătorii sau sechestru executoriu.

  5. Scopul măsurii: Modificarea este menită să asigure plata datoriilor fiscale în timpul tranzacțiilor imobiliare, prevenind insolvabilitatea proprietarilor și nerecuperarea creanțelor de către stat. Statul se poziționează astfel ca un creditor privat, cu dreptul de a-și recupera veniturile.

Comments