Propunerea ministrului Educației de a acorda salariile profesorilor în funcție de performanța elevilor de la clasă a stârnit reacții în rândul cadrelor didactice și al opiniei publice. După solicitările constante ale profesorilor pentru majorări salariale, autoritățile vin acum cu cerința de a crește performanța, argumentând că rezultatele testelor PISA, precum și notele obținute la Evaluarea Națională sau Bacalaureat, nu au fost pe măsura așteptărilor.
Oficialii consideră că o parte din responsabilitate aparține cadrelor didactice, care ar fi putut să predea mai eficient la clasă și, implicit, să se reducă necesitatea meditațiilor.
În prezent, experții internaționali discută cu Ministerul Educației din România pentru a găsi soluții în vederea fluctuației salariilor profesorilor în funcție de performanța acestora. Se propune acordarea de bonusuri la baza salarială în funcție de performanță, care să țină cont atât de evaluarea profesorilor la inspecție, cât și de rezultatele obținute de elevi la evaluările naționale.
După publicarea rezultatelor testelor PISA, premierul Marcel Ciolacu a subliniat că nu este just ca un profesor care are 10 olimpici să primească aceeași leafă ca unul care predă într-o clasă unde niciun elev nu reușește să promoveze Bacalaureatul.
”Este nevoie de implicare în clasă, nu la meditații, și de îndrumarea tinerilor astfel încât aceștia să plece din școală cu baze solide de cunoștințe și cu un sistem de valori bine definit.
Nu cer niciunui profesor să facă lucruri imposibile, sunt conștient de limitările existente încă în sistemul nostru de învățământ.
Le cer însă profesorilor să-și facă meseria așa cum trebuie să o facă. Și nu am glumit când am spus că noua lege a salarizării va cuprinde un sistem prin care salariile vor reflecta, în mod corect, nu doar respectul cuvenit meseriei, ci și performanța.
Profesorii care muncesc, care își fac corect meseria, trebuie și vor fi răsplătiți”, a declarat Marcel Ciolacu, potrivit Antena 3 CNN.