Se pot scoate bani cash de pe cardurile de energie. Noi reguli stabilite de Guvern
26/01/2024 10:30 in STIRI

Românii care au carduri de energie, ajutorul oferit de stat pentru încălzire și nu au folosit toți banii de pe ele, pot primi banii în numerar, conform unei ordonanțe a Guvernului României.

Guvernul României a adoptat o ordonanță care îi vizează pe beneficiarii sprijinului pentru încălzire. Cei care nu au utilizat integral sumele de pe cardurile de energie pot primi banii numerar până la data de 31 martie 2024, de la oficiile poștale, în termenul de valabilitate a cardurilor emise, pentru documentele justificative emise până la data de 15 martie 2024. Cu un card se pot face mai multe plăți către mai mulți furnizori, până când se epuizează suma, dar banii pot fi folosiți doar pentru plata facturilor curente sau restante pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului, potrivit RomaniaTV.

Executivul a adoptat, joi, ordonanța pentru completarea art. XLVIII din ordonanța de urgență a Guvernului 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, precum și pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării fondurilor europene.

Prin acest act normativ, cardurile emise pentru beneficiarii măsurii implementate prin OUG 63/2022 – Programul Sprijin pentru România – vor putea fi utilizate și pentru aplicarea măsurii de sprijin prin acordarea de alimente de bază și mese calde, beneficiarii fiind aceiași, mai arată comunicatul de presă al Guvernului.

Sumele necesare emiterii și distribuirii cardurilor pentru beneficiarii noi se regăsesc în bugetul de stat aprobat.

O altă prevedere a acestei ordonanțe îi vizează pe beneficiarii sprijinului pentru încălzire.

Cei care nu au utilizat integral sumele de pe cardul de energie valabil pentru procurarea de lemne de foc le vor putea încasa, în numerar, până la data de 31 martie 2024, la oficiile poștale, în termenul de valabilitate a cardurilor emise, pentru documentul/documentele justificativ/justificative emis/emise până la data de 15 martie 2024, conform sursei citate.

Categoriile de români care pot primi ajutor pentru plata facturilor, prin cardul de energie, sunt:

• pensionari cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv;

• pensionari de invaliditate cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv;

• persoane cu handicap grav, accentuat sau mediu cu venitul sub 2.000 de lei, inclusiv;

• familiile cu alocație de susținere;

• familiile/persoana cu ajutor social.

Media venitului lunar pe fiecare membru de familie nu poate depăși 2.000 de lei.

Poșta Română a anunțat că aceste carduri de energie sunt valabile până la data de 31 martie 2024 și pot fi folosite pentru lemne de foc, rumeguș, cărbune sau pentru plata facturilor la energie electrică și termică.

Românii care beneficiază de cardurile de energie trebuie să știe că data limită până la care se pot folosi de acestea este 31 martie 2024. Poșta Română a făcut anunțul mult așteptat.

„Poți folosi cardul de energie până la 31 martie 2024! Plătești cu el facturile la energie electrică și termică în regim centralizat, gaze, butelie, lemn de foc, rumeguș, cărbune și orice alte materiale de încălzire care pot fi folosite pentru locuințe.

Beneficiarii pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei. Pentru plata facturilor cu cardul de energie, poți folosi una dintre cele 3 metode deja știute:

• la orice subunitate a Poștei Române;

• la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului;

• online, pe site-ul Poștei Române, accesând acest link.

Salvezi timp, având cu tine următoarele documente:

• Cardul de energie (primit prin Poșta Română);

• Actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire, care poate fi și olograf, în cazul beneficiarilor care nu se pot deplasa, și actul de identitate al împuternicitului și al beneficiarului);

• Factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului SAU certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare)”, au anunțat reprezentanții companiei Poșta Română.

 

COMMENTS