ADS
ADS
ADS
Acuzații grave la adresa unor medici din Botoșani. „Soțul meu este pe ATI intubat și ventilat mecanic din cauza unor doctori incompetenți”
Published on 08/09/2023 05:05
STIRI

Noi acuzații grave la adresa unor medici din Botoșani. O femeie acuză doi medici de la Spitalul Județean de Urgență Mavromati Botoșani că i-ar fi prescris soțului său, care suferă de afecțiuni renale, medicamente greșit. Bărbatul a ajuns în stare gravă pe secția de Terapie Intensivă, în urmă cu câteva zile, după ce ar fi luat pastile interzise pentru pacienții dializați. Un medic i-ar fi prescris medicamentele în UPU, iar ulterior un alt medic, nefrolog, i-a făcut rețeta, spune soția bărbatului.

„Soțul meu este pe ATI intubat și ventilat mecanic din cauza unor doctori incompetenți. I-au prescris la UPU niște pastile pentru tensiune, pastile care erau interzise la pacienții dializați”, s-a plâns soția acestuia, Laurențea Turtă.

Bărbatul are 55 de ani și suferă de insuficiență renală. Face dializă de mai mult timp.

„Pe data de 28 august a mers la UPU pentru că se simțea rău. Acolo i-au prescris tratament la domiciliu, schimbându-i schema de tratament. I-au prescris și o pastilă nouă, Nebilet, care, în prospect, scria că cei cu afecțiuni renale nu au voie să le ia. Mai scrie în prospect că se începe tratamentul cu un sfert de pastilă timp de o săptămână, apoi cu jumătate, apoi trei sferturi, apoi una întreagă. Medicul din UPU i-a prescris soțului o pastilă întreagă pe zi. Soțul a mers la medicul nefrolog și i-a eliberat rețeta compensată, după indicațiile de la UPU. Deși medicii știau că soțul face dializă, totuși i-au dat acest medicament. Când a luat pastila, a făcut insuficiență cardio-respiratorie și așa a ajuns la ATI intubat și ventilat mecanic pe data de 5 septembrie, ora 3 dimineața”, povestește, revoltată, femeia.

În timp ce bărbatul se află în spital sub tratament, femeia a făcut plângere împotriva medicului care i-a prescris medicamentul atât la Colegiul Medicilor, cât și la Poliție. BotosaniNews nu face, deocamdată, publice numele cadrelor medicale.

„Doamne fereste, nici nu răspunde la telefon. Am încercat să sun la medicul nefrolog de pe telefonul soțului și îmi dă mereu ocupat”, spune femeia.

Cum aceasta a făcut sesizări în acest sens, urmează ca organele competente să facă anchete pentru a vedea dacă într-adevăr starea bărbatului s-a agravat din cauza medicamentelor primite.

Spitalul Județean de Urgență “Mavromati” Botoșani anunță că a implementat în cadrul site-ului www.spitalulmavromati.ro un așa numit formular de sesizare, unde se pot trimite sesizări, reclamații și de ce nu chiar mulțumiri pentru serviciile oferite de c unitatea medicală.

Noul manager al Spitalului ”Mavromati”, medicul Monica Adăscăliței, a anunțat încă de la preluarea mandatului că își dorește o mai bună relație pacient-spital.

”Pentru a veni în sprijinul cetățenilor din județ, Spitalul Județean de Urgență “Mavromati” Botoșani a implementat în cadrul site-ului web www.spitalulmavromati.ro un așa numit Formular de Sesizare, unde cei care doresc să trimită sesizări, reclamații și de ce nu chiar mulțumiri pentru serviciile oferite de către spital, o pot face completând un formular online. După finalizare și trimitere, acesta ajunge direct pe masa conducerii spitalului, pentru o mai bună și rapidă rezolvare a problemelor și luarea de măsuri corespunzătoare. Suntem convinși că, pe viitor, relația pacient-spital va fi gradual îmbunătățită”, transmite printr-un comunicat instituția.

 

Comments