Municipalitatea renunță la proiectul cu finanțare europeană privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul.
30/03/2022 19:31 in STIRI

Reprezentanții Primăriei Botoșani ar putea renunța la proiectul cu finanțare europeană privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei susţine că dacă inițial cofinanțarea municipalității era de 2%, acum s-a ajuns la 50%, bani pe care municipalitatea nu are de unde să-i dea, acesta adăugând totodată că proiectul este ”cu mult depășit”.

„Necesarul de bani pe care îl avem este foarte mare, faţă de situaţia iniţială unde aveam o cofinanţare de 2%, ajunge spre 50%, la o valoare de câteva zeci de milioane de euro, ceea ce este împovărător pentru municipiul Botoşani şi exclude alte variante de dezvoltare. Cel de-al doilea impediment, îl reprezintă termenul pentru decontarea sumelor din fondurile europene, care este decembrie 2023, într-o situaţie în care nu am avut câştigător în urma licitaţiilor pe care le-am demarat şi nu avem proiect tehnic”, a precizat primarul Cosmin Andrei.

El spune că valoarea proiectului, în urma negocierii directe după cele două licitații avute la Primărie, a condus la o nevoie de 60 milioane lei, sumă care a mai crescut de atunci,

”Acest proiect este serios amenințat pentru a fi implementat, botoșănenii într-o oarecare măsură, nu-şi doresc acest proiect şi au cerut înlăturarea infrastructurii pentru tramvai care periclitează traficul la nivelul municipiuului şi acest lucru va fi făcut în perioada următoare, pe strada Primăverii”, a precizat Cosmin Andrei.

Edilul municipiului a spus că urmează să fie depus un proiect în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) prin care să se achiziţioneze 11 autobuze electrice.

„Valoarea totală a proiectului este 5.341.979 de euro, aceste autobuze fiind destinate operatorului Eltrans pentru cele două trasee pe care operează în acest moment cu autobuze diesel, respectiv fostele trasee ale tramvaielor. Acest proiect prevede, de asemenea, și achiziția unor stații de încărcat rapide, pentru că discutăm despre autobuze electrice cu o lungime de 10 metri și de stații standard de încărcare”, a precizat Cosmin Andrei.

La această dată, transportul public local se efectuează cu autobuze diesel închiriate într-un sistem de leasing operaţional. Aceste autobuze ar urma să fie înlocuite cu cele electrice.

„Sunt autobuze nepoluante, moderne, care să înlocuiască autobuzele diesel, pe circuitul liniilor 101 şi 102”, a adăugat Cosmin Andrei.

 

COMMENTS